Prowadzisz firmę, która ciągle się rozrasta. Najpierw prowadziłeś swoją księgowość sam, następnie zleciłeś to biuru rachunkowemu. Być może nadszedł już czas, żeby zatrudnić własną księgową. Jest to szczególnie dobrym pomysłem jeżeli prowadzisz wiele różnych projektów – będziesz mieć pewność, że jedna osoba ma piecze nad nimi wszystkimi. Będzie też zajmować się obsługą kadrową pracowników. Kolejnym plusem jest to, że przez cały czas będzie w biurze i w każdej chwili będziesz mógł poprosić ją o dodatkowe wyjaśnienia czy poradę. Wszystkie dokumenty będą też znajdować się w biurze, więc nie będzie trzeba ich specjalnie zawozić do biura rachunkowego, będziesz mógł też zajrzeć do nich kiedy tylko ci się podoba. Nie trzeba księgowej zatrudniać od razu na cały etat – może być pół, co zmniejszy też koszty zatrudnienia, szczególnie jeśli zatrudnisz rencistkę albo emerytkę. Może też wtedy nagle okazać się, że zatrudnienie takiej osoby wychodzi taniej, niż zlecanie wszystkiego biuru rachunkowemu, do którego na dodatek trzeba jeździć.