MLM to nic innego jak sposób dystrybucji. Jest to bardzo korzystny sposób dystrybuowania produktów, lecz warto tu zastrzec, iż nie jest on idealny dla każdej firmy. Pojęcie MLM wywodzi się z języka angielskiego, czyli Multi – Level – Marketing, czyli po polsku marketing wielopoziomowy. Terminem tym możemy określić strategię marketingową, oraz sposób funkcjonowania firmy, oraz jej niezależnych współpracowników(dystrybutorów). Zarabianie w MLM, sprowadza się do sprzedaży bezpośredniej, czyli mówiąc prosto do oferowaniu produktów, a również i usług bezpośrednio konsumentom. Odbywa się to w drodze kontaktu bezpośredniego, najczęściej w domu klienta, choć niekoniecznie. Sprzedaż taka może się również odbywać na specjalnie zorganizowanych do tego celu spotkaniach. MLM, jest więc niczym innym jak formą sprzedaży detalicznej, poza typowymi punktami sprzedaży, takimi jak sklepy, markety, lub hurtownie. MLM to idealny sposób na pasywny dochód, bowiem budując własną strukturę sprzedaży otrzymujemy prowizję, od zysku który wypracowali inne, podległe nam osoby. MLM często jest mylony ze sprzedażą bezpośrednią. Jest tu zasadnicza różnica, gdyż tu nie musimy nic sprzedawać. To inni pracują na nas, abyśmy my mogli zarabiać.